Yποβρύχιο Τitan: «Δεν υπάρχει ελπίδα, είναι ήδη σε κώμα» – Στις 14:08 τελειώνει επίσημα το οξυγόνο

Λίγες ώρες απομένουν στους επιβαίνοντες του υποβρυχίου Titan με τις πιθανότητες επιβίωσής τους να είναι ελάχιστες έως και μηδαμινές. Εάν οι έρευνες που είναι σε εξέλιξη στην περιοχή που βυθίστηκε ο Τιτανικός δεν αποδώσουν καρπούς, στις 14:08 ώρα Ελλάδας που τελειώνει το οξυγόνο, σύμφωνα με την εταιρεία, θα θεωρούνται και επίσημα νεκροί.

Ο Δημήτρης Παληάτσος, αντιναύαρχος εν αποστρατεία και αξιωματικός υποβρυχίων μιλά στο Open και την εκπομπή «Ανοιχτή Επικοινωνία» για το είδος του σκάφους αυτού, ενώ εμφανίζεται απαισιόδοξος για την επιχείρηση διάσωσης, θεωρώντας πως οι επιβαίνοντες έχουν πεθάνει.

«Και να το εντοπίσουν το υποβρύχιο, οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες. Ακόμα και να υπήρχαν τα μέσα στην περιοχή, όταν θα τους ανασύρανε δεν θα υπήρχε αέρας. Εγώ δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή οξυγόνο και ζωντανοί. Η εταιρεία είναι αναξιόπιστη, το όχημά της είναι πρόχειρο».

Για τον ήχο που ακούστηκε να εκπέμπεται πιθανώς από το υποβρύχιο ο κ. Παληάτσος λέει πως «από την στιγμή που ακουγόντουσαν οι ήχοι, είναι δείγμα ζωής. Ένας άνθρωπος δημιουργούσε αυτούς τους θορύβους γιατί ήταν περιοδικοί, ανά μισάωρο, τους άκουσε ένα αξιόπιστο αεροσκάφος. Τώρα δεν υπάρχουν ήχοι, μέχρι προχτές που ακούστηκαν υπήρχε ζωήΕάν συνέχιζε και υπήρχε οξυγόνο θα υπήρχε και μετά αυτός ο ήχος, δηλαδή άνθρωπος που θα έδινε σημείο ζωής. Νομίζω πως οι επιβάτες είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να δώσουν σημεία ζωής».

«Ακόμα και να υπάρχει οξυγόνο, οι άνθρωποι είναι σε κώμα»

Για το τι συνθήκες επικρατούν σε ένα τέτοιο υποβρύχιο σε μεγάλο βάθος, εξηγεί:

«Το σκάφος το συγκεκριμένο δεν είναι υποβρύχιο αλλά ένας σκάφος χαμηλότερης ποιότητας το οποίο δεν είναι και αξιόπιστο. Πρέπει να πάρει έγκριση αυτό το σκάφος να βάλει μέσα ανθρώπους και απορώ και αυτοί πώς μπήκαν. Σε ένα κανονικό υποβρύχιο υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, συστήματα για τη δύσκολη στιγμή. Αυτό φαίνεται και από την εικόνα πως δεν έχει ποιότητα κατασκευής. Αποδεικνύεται πως δεν έχει και συστήματα ασφαλείας. Δεν θα έπρεπε να μείνει κάτω αλλά να ανέβει πάνω και να έχει ισχύ ανάγκης. Δεν μπορεί να μην έχει επικοινωνίες και να μην στέλνει σήματα».

«Από μελέτες που έχουν γίνει από το αμερικανικό ναυτικό, στην καμπίνα αυτή τη στιγμή πρέπει να υπάρχει υποθερμία, με βαθμούς κάτω του μηδενός. Σιγά σιγά μειώνεται το οξυγόνο και αυξάνεται το διοξείδιο του άνθρακα όσο περνάνε οι μέρες. Δεν νομίζω πως υπάρχει ζωή. Εάν λέμε πως μέχρι το μεσημέρι υπάρχει οξυγόνοήδη οι άνθρωποι έχουν πέσει σε λήθαργο, σε κώμα, σε μια κατάσταση αναισθησίας. Οι άνθρωποι προκάλεσαν θόρυβο, δεν ήταν θόρυβος κάποιου ψαριού. Άρα τότε που τους ακούσαμε υπήρχε ένας άνθρωπος που χτύπαγε κάθε μισή ώρα. Δυστυχώς, ο ήχος δεν μπόρεσε να δώσει τον εντοπισμό του σκάφους».

Στις 14:08 τελειώνει επίσημα το οξυγόνο

Κορυφώνεται η αγωνία για το εξαφανισμένο υποβρύχιο Titan, με την έρευνα να βρίσκεται σε κρίσιμο στάδιο, καθώς οι ομάδες διάσωσης δίνουν μάχη με το χρόνο για να εντοπίσουν το σκάφος προτού εξαντληθούν τα αποθέματα οξυγόνου.

Aντίστροφα μετράει ο χρόνος για τους πέντε επιβάτες του βαθυσκάφους Titan που αγνοείται από την Κυριακή προς την πορεία του στο ναυάγιο του Τιτανικού, όταν έχασε την επικοινωνία με το μητρικό σκάφος στην επιφάνεια της θάλασσας, ενώ σύμφωνα με τους υπόλογισμούς το οξυγόνο τελειώνει στις 2.08 σήμερα το μεσημέρι (ώρα Ελλάδος).

Το υποβρύχιο ξεκινά κάθε ταξίδι έχοντας οξυγόνο για περίπου 96 ώρες και αγνοείται από την Κυριακή 18/06. Αυτό σημαίνει ότι το οξυγόνο σύμφωνα με εκτιμήσεις πρόκειται να εξαντληθεί νωρίς το μεσημέρι της Πέμπτης 22/06, χρόνο που οι διασώστες έχουν ορίσει ως καθοριστικό για την εξέλιξη της επιχείρησης.

Την Τετάρτη, η ακτοφυλακή των ΗΠΑ διεύρυνε την περιοχή έρευνας και άλλαξε την κατεύθυνση των μη επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων που χρησιμοποιούνται, για να προσπαθήσει να εντοπίσει τους ήχους που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της εναέριας έρευνας στην απομακρυσμένη περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού. Αν και δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα, οι συσκευές σόναρ από το καναδικό αεροσκάφος P-3 αναλύονται από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, δήλωσαν αξιωματούχοι.

Ωστόσο, οι ειδικοί δεν έχουν ακόμη εντοπίσει την πηγή αυτών των θορύβων και οι αξιωματούχοι έχουν προειδοποιήσει ότι οι ήχοι μπορεί να μην προέρχονται από το σκάφος που χάθηκε.

Η ανάλυση των θορύβων ήταν «ασαφής» είπε ο πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ, συντονιστής στην Περιφέρεια της Πρώτης Ακτοφυλακής.

Ειδικοί προειδοποιούν ότι η επιχείρηση είναι δύσκολη και οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί ελάχιστες.

Στο 100% η επιχείρηση
Εν τω μεταξύ, ένας στόλος πλοίων και εξειδικευμένος εξοπλισμός έχει αναπτυχθεί, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος διάσωσης βαθέων ωκεανών του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και του πλοίου John Cabot της Καναδικής Ακτοφυλακής, το οποίο διαθέτει «δυνατότητες σόναρ πλευρικής σάρωσης».

Στον βόρειο Ατλαντικό σπεύδουν ακόμη περισσότερα πλοία και σκάφη για να συνδράμουν στην επιχείρηση.

Η επιφανειακή έρευνα για το εξαφανισμένο υποβρύχιο εκτείνεται τώρα σε περιοχή «περίπου δύο φορές του μεγέθους του Κονέκτικατ και έχει βάθος έως και δυόμισι μίλια», είπε ο Τζέιμι Φρέντερικ κατά την ενημέρωση, προσθέτοντας ότι οι διασώστες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις «διαρκώς μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες» κατά την αναζήτησή τους.

Στο σημείο καταπλέει και το γαλλικό πλοίο «Αταλάντη», που μεταφέρει το επανδρωμένο υποβρύχιο «Ναυτίλο» και το μη επανδρωμένο ρομπότ «Βίκτορ» το οποίο χειρίζεται μία ομάδα 25 ατόμων. Αυτό είναι εφοδιασμένο με κάμερες και προβολείς που φωτίζουν τον πυθμένα. Συνδέεται και κατευθύνεται από την επιφάνεια με καλώδιο ενώ, μπορεί να καταδυθεί σε βάθη 6.000 μέτρων. Είναι επίσης εξοπλισμένο με βραχίονες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να απεγκλωβίσουν το αεροσκάφος, εάν έχει παγιδευτεί.

«Πρόκειται για μία επιχείρηση ερευνών και διάσωσης στο 100%», τόνισε ο πλοίαρχος του Λιμενικού Σώματος των Ηνωμένων Πολιτειών, Τζέιμι Φρέντερικ προσθέτοντας ότι «θα συνεχίσουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο την προσπάθειά μας για τον εντοπισμό του βαθυσκάφους και των μελών πληρώματος».

Στο σκάφος επιβαίνουν πέντε άτομα, μεταξύ των οποίων και ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ. Ο Σαχζάντα Νταγούντ, δισεκατομμυριούχος, ένας από τους πλουσιότερους άνδρες του Πακιστάν, ο γιος του 19 ετών, ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της OceanGate Στόκτον Ρας και ο Γάλλος πιλότος του υποβρύχιου σκάφους Παολ Ανρί Ναρζολέ, είναι επίσης εγκλωβισμένοι στο σκάφος βαθέων υδάτων.

Το υποβρύχιο Τιτάνας έχασε την επαφή με το σκάφος επιφανείς την Κυριακή το πρωί μία ώρα και 45 λεπτά 15 λεπτά πριν φτάσει στον Τιτανικό για την περιήγηση.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
On air αντιπαράθεση της Λιάνας Κανέλλη με τον Δημήτρη Τάκη – «Ούτε καν ξέρεις γιατί απεργείς, πού να το ξέρεις καλέ;»
19 Νοεμβρίου, 2024
Έγκυος η βουλευτής της ΝΔ Δόμνα Μιχαηλίδου
19 Νοεμβρίου, 2024
Χριστούγεννα: Χιλιάδες λαμπιόνια και πολύχρωμα στολίδια στο Λονδίνο
19 Νοεμβρίου, 2024
Μπομπ Λαβ: Πέθανε ο θρύλος των Σικάγο Μπουλς – Τα σπουδαία κατορθώματά του
19 Νοεμβρίου, 2024
Χρ. Μεγάλου (Τρ. Πειραιώς): Η Ελλάδα χρειάζεται ισχυρότερες, μεγαλύτερες τράπεζες
19 Νοεμβρίου, 2024
Νέα επιδότηση ανακαίνισης χωρίς κριτήρια: Τι αλλάζει στο «Σπίτι μου» και άλλα δύο προγράμματα
19 Νοεμβρίου, 2024
Ντόρα Μπακογιάννη: «Κοίταζε με ένα περίεργο βλέμμα» -Τι αποκάλυψε για τη συνάντηση με τον Κουφοντίνα
19 Νοεμβρίου, 2024
Γιάννης Αντετοκούνμπο: Ο «Greek Freak» έκοψε τον δρόμο στους Ρόκετς!
19 Νοεμβρίου, 2024
Survivor: Έξαλλες Χριστιάνα και Φοίβη με Άγγελο: «Έκανε μεγάλο λάθος, είναι δειλός»
19 Νοεμβρίου, 2024
Εθνική Ελλάδας: Πότε κληρώνει για playoffs, οι αντίπαλοι
19 Νοεμβρίου, 2024