Ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity 62, που συγκρούστηκε με το εμπορικό στα Τέμπη, σκοτώνοντας 57 ανθρώπους, είχε καταλάβει ότι «κάτι δεν πήγαινε καλά» στα 12 λεπτά που μεσολάβησαν από τη Λάρισα έως τη μοιραία σύγκρουση στην περιοχή του Ευαγγελισμού.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Κώστα Ντελέζου στα Νέα, που επικαλείται πηγές της Hellenic Train, ο μηχανοδηγός κάλεσε με αγωνία από το κινητό του έναν φίλο του για να τον ρωτήσει εάν ήταν στο εμπορικό τρένο που κατέβαινε από τη Θεσσαλονίκη. Η απάντηση που πήρε ήταν αρνητική.
Ο αρμόδιος εισαγγελέας έχει δώσει εντολή να ανοίξουν τα κινητά όλων των εμπλεκομένων προκειμένου να διαπιστωθούν οι κλήσεις που έγιναν στο κρίσιμο διάστημα πριν και μετά την πολύνεκρη σύγκρουση.
Ο σταθμάρχης δεν ήξερε να «χαράζει» δρομολόγια
Σε ότι αφορά την πορεία του επιβατικού τρένου ο σταθμάρχης Λάρισας μπορούσε να δει την κίνηση στο λάθος ρεύμα. Στον σταθμό της Λάρισας υπάρχει τοπικό σύστημα σηματοδότησης που λειτουργεί από τον περασμένο Νοέμβριο και το οποίο επιτηρεί τα τρένα έως και 5,5 χλμ βόρεια της Λάρισας αλλά και έως 3 χλμ πριν την είσοδο στον σταθμό της Λάρισας.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας ήταν μόλις 3 τα κρίσιμα λεπτά μετά την αναχώρηση του Intercity 62 στις 23:04, όπου θα μπορούσαν να γίνουν αστραπιαίες διορθωτικές κινήσεις για την αποτροπή της τραγωδίας. Αυτές τις ενέργειες θα μπορούσε να κάνει ο σταθμάρχης Λάρισας εάν για 180 δευτερόλεπτα μετά την αναχώρηση του τρένου (23:07) παρακολουθούσε τον πίνακα χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του. Ωστόσο δεν φαίνεται να γνώριζε πώς να χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο πίνακα, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια. Εάν μπορούσε να το κάνει το «κλειδί» θα ήταν στην άνοδο και σήμανση θα είχε πράσινο χρώμα. Έτσι είπε στον μηχανοδηγό να περάσει με κόκκινο και να συνεχίσει μέχρι το φωτόσημο εισόδου των Νέων Πόρων.