Το 105ο Δημοτικό φέρνει τη ρομποτική στη Θεσσαλονίκη

Σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον Πρόγραμμα σχολικής εκπαίδευσης με τίτλο «Αξιολόγηση ικανοτήτων-δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικά σενάρια με ενσωμάτωση της Ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία», θα λάβει μέρος το 105ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο προγραμμάτων Erasmus+.

Πρόκειται για πρόγραμμα-τομή στην Εκπαίδευση, καθώς η εκπαιδευτική Ρομποτική έχει θετικές επιπτώσεις εκτός από το γνωστικό τομέα και στο συναισθηματικό (αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση) και κοινωνικό (κοινωνικοποίηση, απομυθοποίηση). Σύμφωνα με έρευνες, άλλωστε, το όραμα της ρομποτικής είναι όλοι οι μαθητές να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες, οι οποίες στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης αποτελούν επιτακτική ανάγκη για την προετοιμασία πολιτών του κόσμου που θα μπορούν να συνεισφέρουν θετικά σε παγκόσμια κλίμακα.

Με βάση τα παραπάνω, η συμμετοχή ενός ελληνικού σχολείου, στην προκειμένη περίπτωση του 105ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, αποτελεί -από τη μία πλευρά- μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, να διαμορφώσουν καλύτερη άποψη για την τεχνολογία, να βελτιώσουν τις ικανότητές τους και να τις χρησιμοποιούν στο μέλλον, τόσο προς όφελός τους, όσο και προς όφελος της κοινωνίας.

Από την άλλη, βέβαια, είναι και μια δικαίωση για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τη Διεύθυνση του 105ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, που «κυνήγησε» και τελικά κατάφερε να πετύχει τη συμμετοχή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ένα νέο ταξίδι ξεκίνησε για το 105ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης μετά την έγκριση του ευρωπαϊκού προγράμματος σχολικής εκπαίδευσης ΚΑ201 – Σχολικές Συμπράξεις Καινοτομίας και Ανταλλαγής Καλών Πρακτικών στα πλαίσια των προγραμμάτων Erasmus+.

Κωδικός Προγράμματος: –2019-1-PT01-KA201-061331

Το πρόγραμμα ξεκίνησε την 1η Νοεμβρίου του 2019, η διάρκεια του είναι τρία (3) χρόνια μέχρι το τέλος του 2022, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει τίτλο:

“ Evaluation of competencies in Robotics Learning Scenarios ” – “Αξιολόγηση ικανοτήτων-δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικά σενάρια με ενσωμάτωση της Ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία”.

Το πρόγραμμα αφορά κινητικότητες και ανταλλαγές ομάδων μαθητών μεταξύ σχολείων από την Πορτογαλία, την Κροατία, την Πολωνία και του δικού μας σχολείου.

Το πρόγραμμα αφορά κινητικότητες και ανταλλαγές ομάδων μαθητών μεταξύ σχολείων από την Πορτογαλία, την Κροατία, την Πολωνία και του 105ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές θα συναντηθούν και θα επιμορφωθούν στα σενάρια – προγράμματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Σκοπός μας είναι να ενσωματώσουμε τα σενάρια αυτά στη τάξη και να κάνουμε πιο ελκυστική τη μαθησιακή διαδικασία. Οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομπότ.

Με την χρήση της ρομποτικής το μάθημα αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον, γίνεται πιο παραστατικό αλλά και πιο ελκυστικό σε όλους και ιδιαίτερα σε μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Σε μια ομάδα εργασίας θα μάθουν τις έννοιες της συνεργασίας, του “μαθαίνω παίζοντας” και του υγιούς ανταγωνισμού. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να λύσουν ένα ρεαλιστικό πρόβλημα (real world problem) ακολουθώντας διερευνητικά βήματα, ακριβώς όπως σε μια ομάδα ερευνητών.

Τα ρομποτικά συστήματα είναι ήδη μέρος της ζωής μας σε πολλούς τομείς όπως στη βιομηχανία, στην ιατρική, στην ψυχαγωγία κ.α. Τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην καθημερινότητα μας είναι αδιαμφισβήτητα και μέσα από αυτό το πρόγραμμα, όλοι μας -εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς- θα διαμορφώσουμε καλύτερη άποψη για την τεχνολογία και θα βελτιώσουμε τις ικανότητές μας να την χρησιμοποιούμε προς όφελος μας και προς όφελος της κοινωνίας.

Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι για όλους.

Ο Διευθυντής
Δρ. Μπίντας Νικόλαος».

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Με αστυνόμευση και υπό άκρα μυστικότητα η κηδεία του μικρού Άγγελου – Μπαλάσκας: «Θα υπάρχει διμοιρία υπό το φόβο έντασης»
5 Φεβρουαρίου, 2025
Σεισμοί στην Σαντορίνη: Ο κύριος δεν έχει γίνει ακόμα λέει το ΕΚΠΑ – Το φαινόμενο αναμένεται να διαρκέσει μήνες
5 Φεβρουαρίου, 2025
Νέο Ψυχικό: Πως 88χρονη οδηγός προκάλεσε το τροχαίο δυστύχημα – «Το ΙΧ ήταν ανεξέλεγκτο, βγήκε στο αντίθετο ρεύμα και “καρφώθηκε” στην πλατεία»
5 Φεβρουαρίου, 2025
Ευθύμιος Λέκκας: «Εξακολουθούμε να είμαστε στη σεισμική έξαρση»
5 Φεβρουαρίου, 2025
Κύμα φυγής από τη Σαντορίνη – Κατέβασαν ρολά στα μαγαζιά
5 Φεβρουαρίου, 2025
Τα σενάρια που εξετάζουν οι ειδικοί για τη Σαντορίνη – «Αποκλείουμε την έκρηξη»
5 Φεβρουαρίου, 2025
Προβληματισμός για τον τουρισμό στη Σαντορίνη
5 Φεβρουαρίου, 2025
Σαντορίνη: Η στιγμή που 59χρονος επιχειρεί να διαρρήξει βανάκι
5 Φεβρουαρίου, 2025
Κ.Αρβανίτης: «Ερώτηση στην Κομισιόν για την επίθεση της Κυβέρνησης στον Συνήγορο του Πολίτη»
5 Φεβρουαρίου, 2025
Δώρο ζωής από τον μικρό Άγγελο: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η μεταμόσχευση νεφρών σε 37χρονο στο Ιπποκράτειο
5 Φεβρουαρίου, 2025