Το παράπλευρο παρασκήνιο με τα υπερσύγχρονα ταχύπλοα του Λιμενικού

Μια από τις πρώτες κινήσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ήδη από το πρώτο διάστημα που ανέλαβε τα ηνία της διακυβέρνησης της χώρας και βρέθηκε αντιμέτωπος με τις αυξημένες ροές του μεταναστευτικού ρεύματος από την Τουρκία, ήταν η θωράκιση των θαλάσσιων συνόρων της Ελλάδας. Εξασφάλισε δέκα υπερσύγχρονα ταχύπλοα, αλεξίσφαιρα σκάφη, που διαθέτουν high end συστήματα επικοινωνιών και επιτήρησης, απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της ΕΕΕ, Θόδωρο Βενιάμη.

Η ανταπόκριση της εφοπλιστικής κοινότητας ήταν άμεση και η δωρεά των υπερσύγχρονων σκαφών -ισλανδικής σχεδίασης και ελληνικής κατασκευής- από την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού, ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο.

Όπως πληροφορείται -όμως- το newsique.gr, η υπόθεση έχει και ένα παράπλευρο παρασκήνιο, όχι ιδιαίτερα τιμητικό για κάποια στελέχη της κυβέρνησης που προσπάθησαν να αξιοποιήσουν τα ταχύπλοα ψηφοθηρικά! Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, οι άνθρωποι αυτοί θέλησαν να επηρεάσουν την επιλογή των βάσεων από τις οποίες θα επιχειρούν τα ταχύπλοα. Με άλλα λόγια, παρενέβησαν ώστε οι βάσεις των ταχύπλοων του Λιμενικού να μην καθοριστούν με γνώμονα το πλέγμα που αποτελεσματικότερα θα ενίσχυε τα θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας, αλλά με διαφορετικές προτεραιότητες σχετικές με τα προσωπικά-τοπικιστικά εκλογικά συμφέροντα των ενδιαφερόμενων! Μάλιστα, οι ενδιαφερόμενοι έβαλαν «λυτούς και δεμένους» να σηκώσουν το τηλέφωνο για να περάσει το δικό τους…

Αυτό το ρεπορτάζ προκύπτει ότι οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες δεν βρίσκονταν σε γνώση του Πρωθυπουργού, καθώς και -το σημαντικότερο- ότι έπεσαν στο κενό. Ετσι, τα δέκα σκάφη βρίσκονται ήδη σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα, στην υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος, σε Ικαρία, Αλεξανδρούπολη, Καστελόριζο, Λήμνο, Άγιον Όρος, Χίο, Μυτιλήνη, Κάλυμνο, Κω και Σάμο.