Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται ο πόλεμος του περιεχομένου στις τηλεπικοινωνίες. Χθες, η Vodafone ανακοίνωσε την αποκλειστική συνεργασία για την Ελλάδα, με την αμερικανική εταιρεία ΗΒΟ (Home Box Office), γνωστή κυρίως από τις τηλεοπτικές σειρές «Game of Thrones», «Τσέρνομπιλ», «Σοπράνος» κ.ά.
Σύμφωνα με στελέχη της Vodafone, στόχος της εταιρείας με την κίνηση αυτή είναι να καταστεί το «Σπίτι της HBO» στην Ελλάδα. Θα προσφέρει (περίπου) συγχρόνως με τις ΗΠΑ το σύνολο των ταινιών και σειρών της αμερικανικής εταιρείας. Ο προσδιορισμός «περίπου» αφορά σε πιθανή καθυστέρηση ορισμένων ωρών, που πιθανώς να βολεύει τις δύο πλευρές και λόγω διαφοράς ώρας μεταξύ των δύο χωρών.
Η προσθήκη του «πακέτου» της HBO σε εκείνο της Vodafone δεν θα γίνει με επιβάρυνση του πελάτη. Το πακέτο της υπηρεσίας Vodafone TV (VTV) που θα περιλάβει την HBO θα συνεχίζει να διατίθεται στη ίδια τιμή. Σύμφωνα με τα στελέχη της Vodafone η προσθήκη της ΗΒΟ στο VTV θα προσθέσει 2.500 ώρες τηλεοπτικού προγράμματος χωρίς αλλαγή της χρέωσης, ενδεικτικό του πολέμου που διεξάγεται μεταξύ τηλεπικοινωνιακών παρόχων και ο οποίος πλέον έχει μεταφερθεί στη συνδρομητική τηλεόραση και στο περιεχόμενό της.
Η κίνηση δε αυτή της Vodafone αποτελεί πλήγμα για τη Forthnet (Nova), η οποία χωρίς να διαθέτει αποκλειστικά δικαιώματα της HBO στην Ελλάδα, διέθετε μια προνομιακή σχέση με την αμερικανική εταιρεία. Οι ειδικοί της αγοράς σημειώνουν ότι η Nova αξιοποίησε συστηματικά σε επίπεδο marketing και πωλήσεων την προβολή του «Game of Thrones».
Ομως, οποιοσδήποτε επόμενος κύκλος σειράς ή παλιές σειρές και φυσικά οποιαδήποτε άλλη νέα σειρά παρουσιαστεί από τώρα και στο εξής, θα προβάλλεται αποκλειστικά από την VTV. Η «αποσκίρτηση» δε αυτή του περιεχομένου της HBO από την υπηρεσία της Nova είναι το δεύτερο σημαντικό πλήγμα που δέχεται η εταιρεία, μετά εκείνο που της επέφερε το 2017 ο ΟΤΕ με τα δικαιώματα του Eυρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου (Champions League).
Η Vodafone, επίσης, ανακοίνωσε χθες ότι ανεξαρτητοποιεί την παροχή της υπηρεσίας VTV από τον πάροχο του δικτύου. Πλέον η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη στους πελάτες της Wind και του OTE, αρκεί ο καταναλωτής να αποκτήσει το κατάλληλο set of box για την τηλεόραση (δίνεται δωρεάν από την εταιρεία) ή το αντίστοιχο app για το tablet και το κινητό. Tο ίδιο έπραξε και ο ΟΤΕ πριν από λίγους μήνες και το ίδιο θα συμβεί και με την υπηρεσία Wind Vision στο επόμενο διάστημα. Το «άνοιγμα» της υπηρεσίας προς όλους τους χρήστες θα επιτρέψει τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης και την αμεσότερη απόσβεση της επένδυσης.
Η Vodafone έχει 120.000 πελάτες στην υπηρεσία VTV και στόχος της είναι να φτάσει τις 200.000 μέχρι το τέλος του έτους. Σήμερα η αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα εκτιμάται σε 1,1 εκατ. πελάτες (συνδρομητές) που αντιστοιχούν στο 25,3% των νοικοκυριών της χώρας. Οπως ανέφεραν χθες στελέχη της Vodafone, η χώρα έχει ακόμη περιθώρια ανάπτυξης, καθώς ο μέσος όρος στην Ευρώπη ξεπερνά το 40% των νοικοκυριών.
Η ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης σήμερα τροφοδοτείται ιδιαίτερα από τη διάδοση των δικτύων οπτικών ινών, που καθιστούν τη θέαση περιεχομένου υψηλής πιστότητας, προσιτή σε μεγάλο αριθμό πελατών. Και όσο τα δίκτυα οπτικών ινών επεκτείνονται, η τηλεοπτική μετάδοση θα βασίζεται στις τεχνικές των τηλεπικοινωνιακών παρόχων. Το περιεχόμενο, ωστόσο, θα αυξάνεται σε σημαντικότητα, ενώ αντίθετα η σημασία του μέσου θα φθίνει. Ετσι, στο μέλλον ο πόλεμος του περιεχομένου θα ενταθεί ακόμη περισσότερο.
Πηγή: «Καθημερινή»